W ostatnich latach rynek reklamy on-line dynamicznie się rozwija i ten trend nie wydaję się być chwilowy. Już ponad 1/3 wydatków na reklamę w Internecie przeznaczana jest na reklamę w wyszukiwarkach. SEM (Search Engine Marketing) można zdefiniować jako sposób na zdobycie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, zarówno tych płatnych jak i naturalnych. Warto w tym momencie rozdzielić te dwa aspekty. Pierwszy związany jest jedynie z płatną reklamą w postaci linków sponsorowanych, za które reklamodawca płaci po kliknięciu (PPC, z ang. pay-per-click – np. Google Adwords). Drugi związany jest z wynikami naturalnymi, czyli takimi na który mają wpływ działania pozycjonowania i optymalizacji serwisu pod kątem zgodności jego struktury z wytycznymi wyszukiwarki (SEO, z ang. search engine optimization).
Głównym marketingowym zadaniem SEM-u jest odpowiadanie na zapytania internautów, ułatwianie im dotarcia do informacji, których poszukują i zwiększenie ekspozycji promowanego serwisu.
Reklamę w Google Adwords mogę prowadzić sam, dlaczego prosić StudioTotal o pomoc? Oferujemy:
- oszczędność czasu,
- doświadczenie związane z dopasowaniem i optymalizacją kampanii (lepsze wyniki a mniejsze koszty),
- dobór najlepszych i najskuteczniejszych dla danej branży słów kluczowych,
- stały monitoring kampanii i optymalizacja ad-hoc,
- przygotowywanie odpowiednich reklam pod względem treści a także wymogów,
- większą skuteczność reklamy,
- posiadamy certyfikat Google Advertising Professional,
- różne sposoby rozliczenia,
- darmowe vouchery o wartości od 200 do 300 zł na reklamę w Google Adwords.
Koszty reklamy w Google Adwords
PPC (system, na którym oparty jest Google Adwords) jest to system emisji reklam, gdzie reklamodawca płaci za każde kliknięcie w jego reklamę, a jego koszt jest ustalany drogą aukcyjną, czyli w pierwszej kolejności emitowane są reklamy tych klientów, którzy zaoferowali najwyższe stawki za pojedyncze kliknięcie.
W tym systemie zasada jest prosta: brak wyników to brak opłaty, z tego powodu ten rodzaj promocji często określany jest jako jako CPC (z ang. cost per click - koszt za kliknięcie). Koszty takiego rodzaju reklamy wahają się, a cena za kliknięcie determinowana jest głównie przez konkurencje i popularność danego słowa kluczowego/tematyki.
Standardowe koszty agencyjne wynoszą jedynie 10% całkowitego budżetu reklamowego. Dodatkowo doliczana jest tzw. jednorazowa opłata startowa w wysokości 49 zł netto. W przypadku większych budżetów możliwa jest negocjacja prowizji.
Jeśli jesteś zainteresowany reklamą w Internecie, a ciężko Ci zdecydować co wybrać lub masz jakieś wątpliwości, napisz do nas na biuro@studiototal.pl lub skorzystaj z formularza kontaktowego. Chętnie poradzimy i pomożemy Ci w doborze odpowiednich działań w zakresie marketingu wyszukiwarkowego.