SEM/Adwords

W ostatnich latach rynek reklamy on-line dynamicznie się rozwija i ten trend nie wydaję się być chwilowy. Już ponad 1/3 wydatków na reklamę w Internecie przeznaczana jest na reklamę w wyszukiwarkach. SEM (Search Engine Marketing) można zdefiniować jako sposób na zdobycie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, zarówno tych płatnych jak i naturalnych. Warto w tym momencie rozdzielić te dwa aspekty. Pierwszy związany jest jedynie z płatną reklamą w postaci linków sponsorowanych, za które reklamodawca płaci po kliknięciu (PPC, z ang. pay-per-click – np. Google Adwords). Drugi związany jest z wynikami naturalnymi, czyli takimi na który mają wpływ działania pozycjonowania i optymalizacji serwisu pod kątem zgodności jego struktury z wytycznymi wyszukiwarki (SEO, z ang. search engine optimization).

Głównym marketingowym zadaniem SEM-u jest odpowiadanie na zapytania internautów, ułatwianie im dotarcia do informacji, których poszukują i zwiększenie ekspozycji promowanego serwisu.

Reklamę w Google Adwords mogę prowadzić sam, dlaczego prosić StudioTotal o pomoc? Oferujemy:

  • oszczędność czasu,
  • doświadczenie związane z dopasowaniem i optymalizacją kampanii (lepsze wyniki a mniejsze koszty),
  • dobór najlepszych i najskuteczniejszych dla danej branży słów kluczowych,
  • stały monitoring kampanii i optymalizacja ad-hoc,
  • przygotowywanie odpowiednich reklam pod względem treści a także wymogów,
  • większą skuteczność reklamy,
  • posiadamy certyfikat Google Advertising Professional,
  • różne sposoby rozliczenia,
  • darmowe vouchery o wartości od 200 do 300 zł na reklamę w Google Adwords.

Koszty reklamy w Google Adwords

PPC (system, na którym oparty jest Google Adwords) jest to system emisji reklam, gdzie reklamodawca płaci za każde kliknięcie w jego reklamę, a jego koszt jest ustalany drogą aukcyjną, czyli w pierwszej kolejności emitowane są reklamy tych klientów, którzy zaoferowali najwyższe stawki za pojedyncze kliknięcie.

W tym systemie zasada jest prosta:  brak wyników to brak opłaty, z tego powodu ten rodzaj promocji często określany jest jako jako CPC (z ang. cost per click - koszt za kliknięcie). Koszty takiego rodzaju reklamy wahają się, a cena za kliknięcie determinowana jest głównie przez konkurencje i popularność danego słowa kluczowego/tematyki.

Standardowe koszty agencyjne wynoszą jedynie 10% całkowitego budżetu reklamowego. Dodatkowo doliczana jest tzw. jednorazowa opłata startowa w wysokości 49 zł netto. W przypadku większych budżetów możliwa jest negocjacja prowizji.

Jeśli jesteś zainteresowany reklamą w Internecie, a ciężko Ci zdecydować co wybrać lub masz jakieś wątpliwości, napisz do nas na biuro@studiototal.pl lub skorzystaj z formularza kontaktowego. Chętnie poradzimy i pomożemy Ci w doborze odpowiednich działań w zakresie marketingu wyszukiwarkowego.