strona główna > pozycjonowanie > Czym jest pozycjonowanie?

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie (z ang. Search Engine Optimization – SEO) można krótko zdefiniować jako działania mające na celu wpłynięcie na pozycje danej strony w wynikach wyszukiwarki (w SERPach, z ang. Search Engine Results Page) dla wybranych słów kluczowych. Głównym celem pozycjonowania jest zwiększenie ekspozycji danej strony dla potencjalnych klientów i zwiększenie ruchu na stronie (z ang. traffic).

Koszt pojedynczej pozycjonowanej frazy zaczyna się już od 29 zł netto miesięcznie. Napisz do nas po darmową wycenę.

Gdybyś jednak nie był do końca pewien co oferuję SEO, polecamy poczytać krótki tekst poniżej…

SEO jest procesem optymalizacji i dostosowania danej strony (serwisu) internetowego do wytycznych wyszukiwarek w celu doprowadzenia do sytuacji, kiedy zawartość strony będzie możliwie jak najlepiej indeksowana (skanowana) i odbierana przez wyszukiwarki. Inne definicje przedstawiają SEO jako ulepszanie strony w celu zwiększenia jej atrakcyjności dla wyszukiwarek poprzez prezentowanie kodu źródłowego i zawartości strony w sposób, który dla wyszukiwarek najbardziej przypomina zapytania internautów.

Dobór odpowiednich słów kluczowych jest bardzo ważnym elementem procesu SEO. Słowo kluczowe lub frazę definiuje się jako pojedyncze lub kombinacje słów opisujących istotny element dla danego przedsiębiorstwa, „którym może być miejsce, jej nazwa, jej produkt lub usługa bądź cokolwiek innego, co da się opisać słowami, a co jest dla firmy i jej potencjalnych klientów ważne” (Marketing w Praktyce, J. Ostrowski).

Nad wyborem słów kluczowych winno się zastanawiać w trakcie planowania strony internetowej, a przed jej wdrożeniem. Odpowiednie słowa powinny w jak najprostszy i najcelniejszy sposób opisywać firmę i to co ona oferuję. Odpowiednie frazy opisujące daną firmę czy produkty to te, za pomocą których sami byśmy szukali informacji w wyszukiwarce. Innymi słowy, trzeba postawić się sytuacji konsumenta i zbadać co wpisuję w wyszukiwarkę by znaleźć interesującą go informację.

Proste i ogólne słowa generują większy ruch, co za tym idzie, są bardziej konkurencyjne. Jednak nie zawsze pozycjonowanie na takie frazy będzie się opłacać. Często frazy jednowyrazowe mają klika znaczeń i duża część wyników wyszukiwarki jest bezużyteczna dla użytkownika. Dodatkowo są na tyle mało szczegółowe, iż nie zawsze poprawnie determinują czym dana firma się zajmuję. Czasem warto skupić się na bardziej konkretnych słowach, które będą skuteczniejsze a uzyskanie odpowiednich pozycji będzie wymagało poświecenia mniejszej ilości nakładów.

Biorąc pod uwagę psychologie konsumenta, użytkownik wyszukiwarki jest na minimum drugim etapie procesu zakupu. Poszukuję informacji o danym produkcie lub w lepszym wypadku sprawdza alternatywne produkty i porównuje ceny. Właśnie w takim momencie reklama ma największy wpływ i znacznie zwiększa sprzedaż. Oczywiście pozycjonowanie nie musi być stricte powiązane z chęcią poszerzenia rynku zbytu, może najzwyklej w świecie służyć poprawie wizerunku czy wspomagać inne, trwające kampanie reklamowe.

Proces pozycjonowania strony internetowej z punktu widzenia osoby trzeciej wydaje się prosty, lecz jeśli weźmie się pod uwagę złożoność budowy algorytmów wyszukiwarek, staję się on dramatem dla niedoświadczonym pozycjonerów czy amatorów.

Podstawowy, okrojony proces można podzielić na:

  • Dobór odpowiednich słów kluczowych (mogą być edytowane, poszerzane lecz nie powinny całkowicie się zmieniać),
  • Optymalizacja kodu strony, tzw. optymalizacja on page, jest to kontrola i zmiany na stronie mające na celu poprawienie jej widzialności przez wyszukiwarki, a nie do końca przez samego użytkownika,
  • Optymalizacja treści strony, która ma celu uwidocznienie elementów ważnych dla użytkownika i dla właściciela strony (np. produktów, tagline-u). Jest to także edycja tekstów w odpowiedni sposób, tak by zawierały odpowiednie frazy i słowa kluczowe.
  • Linkowanie, wewnętrzne jak i zewnętrzne, bardzo ważne i w znaczącym stopniu wpływające na pozycje strony w SERPach.

Usługa pozycjonowania posiada rożne sposoby rozliczeń, gdzie pobierane są jednorazowe opłaty lub miesięczny abonament. Na rynku dominują dwa najpopularniejsze sposoby rozliczenia, są to:

  • za osiągane wyniki – czyli klient płaci dopiero wtedy gdy jego strona osiągnie ustalone w umowie miejsce w wynikach wyszukiwania. Do obliczania pozycji używamy specjalnego skryptu, które codziennie monitoruje wybrane słowa kluczowe.
  • za pozyskany ruch – czyli wejścia użytkowników z wyszukiwarek do pozycjonowanego serwisu. Jest to prosta i czytelna dla obu stron forma rozliczenia, gdzie opłata pobierana jest za realny wzrost liczby wejść (w porównaniu z czasem przed działaniami SEO). Do kalkulacji odwiedzin najczęściej używa się systemów statystycznych oferowanych za darmo przez Google – Google Analytics

Zainteresowany lub masz jakieś pytania? Skontaktuj się z nami: mail: biuro@studiototal.pl formularz kontaktowy: formularz.