strona główna > pozycjonowanie > Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne polega na dotarciu ze swoją stroną do węższego grona klientów, poprzez rywalizowanie w tzw. frazach lokalnych. W tym przypadku Twoja strona nie konkuruje na frazy ogólne, np. pomoc drogowa, usługi remontowe czy projektowanie stron WWW, tylko na frazy stricte określające Twój rejon działania. W ten sposób Twoja firma „nie walczy” na dużym rynku, tylko konkuruje na mniejszym polu, lokalnym.
Pozycjonowanie lokalne w większości wypadków jest skuteczniejsze, szybsze i przede wszystkim tańsze, zgodnie z zasadą: im bardziej szczegółowe słowo kluczowe, tym łatwiej je pozycjonować.

Jak to wygląda na przykładzie?

Jeśli firma XYZ Wnętrza, oferuje usługi związane z projektowaniem wnętrz na terenie miasta Krakowa i okolic, to frazy lokalne pasujące idealnie do jej profilu działalności to:

  • projekty wnętrz Kraków,
  • projektowanie wnętrz Kraków,
  • aranżacje wnętrz Kraków.

W ten sposób osoby wyszukujące takiego rodzaju usługi ograniczają pole wyszukiwania i otrzymują bardziej pożądane wyniki, a firma XYZ Wnętrza nie konkuruje na trudniejsze, ogólnopolskie frazy typu: projektowanie wnętrz. Na podstawie tego przykładu, oszczędności w pozycjonowaniu sięgają 500% (słowa ogólne są 5x trudniejsze). Warto dodać, iż firma XYZ Wnętrza nie musi chcieć operować na rynku ogólnopolskim, co za tym idzie pozycjonowanie na ogólne frazy nie przyniesie jej zamierzonego celu w postaci dotarcia do szerszego grona klientów!

A co z mapkami w Google?

Pozycjonowanie lokalne ma także wpływ na mapki. W większości wypadków stworzenie samego miejsca dla  firmy nie gwarantuje wysokiego miejsca w Google.