strona główna > e-marketing > Social Media

Social Media

SMM z ang. Social Media Marketing, jest najnowszym dodatkiem do zintegrowanych planów komunikacji marketingowej firm. Zintegrowana komunikacja marketingowa to zlepek wielu działań marketingowych, które mają na celu dotarcie do rynku docelowego. Komunikacja marketingowa to między innymi reklama, sprzedaż osobista, PR, marketing bezpośredni, promocje etc. Jednakże, wzrost wpływu Social Media i rozwój portali społecznościowych wpłynęły na sposób komunikacji firm. Wraz z pojawieniem Web 2.0, Internet daje nam zestaw narzędzi, które pozwalają ludziom budować społeczną i gospodarcze połączenia.

Social Media Marketing to programy zazwyczaj skupiające się na dążeniach do tworzenia treści, która przyciąga uwagę i zachęca czytelników do dzielenia się nimi z sieciach społecznych czy korporacyjnych. Wiadomości rozprzestrzeniają się od użytkownika do użytkownika i rezonują, ponieważ w większości wypadków pochodzą z zaufanego źródła, w przeciwieństwie do pochodzenia bezpośrednio od marki czy samej firmy.

Social Media Marketing, który jest znany także jako Social Media Optimization (SMO), pozytywnie wpływa na marketing firm, zapewniając im dodatkowy kanał do obsługi klienta, co oznacza także możliwość zdobycia nowego klienta i konkurencyjnego wglądu w dotychczasowych klientów czy partnerów biznesowych. Jest to również metoda zarządzania reputacją organizacji online. Najważniejsze czynniki, które zapewniają sukces w mediach społecznościowych to:

  • znaczenie dla klienta,
  • wartość dla klienta,
  • pokaz siły marki i fundamentu, na którym została zbudowana.

Mocne podstawy służą platforma, na której organizacja może centralizować swoje informacje i kierować klientów bezpośrednio na ostatnie wydarzenia za pośrednictwem innych kanałów mediów społecznych, takich jak artykuł lub publikacja prasowej.